Obsługa roszczeń
Obsługa roszczeń jest jednym z wielu zastosowań platformy Alfresco. Zbudowanie obiegu dokumentów i schematów akceptacji usprawnia pobieranie i zarządzanie dużymi zbiorami dokumentów. Przykładowy proces obsługi roszczeń może zawierać poniższe etapy, jednak każde wdrożenie jest dostosowane do konkretnych potrzeb danego przedsiębiorstwa:
- Przyjęcie zgłoszenia roszczenia – wypełnienie przez użytkownika formularza zgłoszenia, z uzupełnieniem potrzebnych szczegółów. Do tego procesu można utworzyć zasady walidacji, pól obowiązkowych i obowiązkowych załączników, co zapobiega przetwarzaniu niekompletnego zgłoszenia,
- Weryfikacja zgłoszenia – przypisanie do odpowiedniego użytkownika lub zespołu, który weryfikuje zgłoszenie. Weryfikacja może obejmować na przykład sprawdzenie, czy zgłoszenie jest kompletnie wypełnione i zawiera wszystkie potrzebne informacje,
- Analiza roszczenia – pracownicy odpowiedzialni za analizę roszczenia oceniają zgłoszenie pod kątem uzasadnienia i tworzą odpowiedź,
- Odpowiedź na roszczenie – w oparciu o wyniki analizy roszczenia uprawnieni pracownicy podejmują decyzję dotyczącą odpowiedzi na zgłoszenie. Odpowiedź może obejmować rozwiązanie problemu, udzielenie informacji, przekazanie roszczenia do dalszego rozpatrzenia lub odrzucenie roszczenia. Ścieżki akceptacji i poszczególne działania są dostosowane do zasad panujących w danej firmie,
- Archiwizacja roszczenia – po zakończeniu obsługi roszczenia, system Alfresco przechowuje informacje dotyczące zgłoszenia w formie elektronicznej. W ten sposób możliwe jest późniejsze wyszukiwanie i odzyskiwanie informacji dotyczących roszczeń.
Wszystkie te etapy obsługi roszczeń są wykonywane z wykorzystaniem narzędzi i funkcji dostępnych na platformie Alfresco, co umożliwia użytkownikom efektywne i zintegrowane zarządzanie procesem obsługi roszczeń. Przyczynia się to do poprawy jakości usług i zwiększenia satysfakcji klientów.